Top

Incordeaza-ti mintea la maximum

17 Ianuarie 2008

Dacă ascuÅ£imea minÅ£ii este lucrul care te preocupă cel mai mult, atunci uleiul de peÅŸte e cel care te poate ajuta să îţi păstrezi concentrarea, susÅ£ine o cercetare de ultimă oră, publicată în Nutrition Journal. După ce cîţiva pacienÅ£i care sufereau de ADHD - deficit de atenÅ£ie/tulburare hiperkinetică - au luat o doză zilnică de ulei de peÅŸte, timp de o lună, psihiatrii care i-au examinat au ajuns la concluzia că abilitatea subiecÅ£ilor de a se concentra s-a ameliorat substanÅ£ial. Meritul pentru acest fenomen îl au EPA ÅŸi DHA - acizii graÅŸi esenÅ£iali din uleiul de peÅŸte, care îmbunătăţesc comunicarea dintre celulele din creier ÅŸi ajută la reglarea activităţii neurotransmiţătorilor responsabili de concentrarea cerebrală. „Chiar ÅŸi adulÅ£ii sănătoÅŸi pot înregistra beneficii la nivelul creierului de pe urma uleiului de peÅŸte”, susÅ£ine autorul principal al studiului, dr. Barry Sears, care recomandă o doză zilnică de 2,5 grame.

SUPER-CEREALE

cereale.jpgUn castron de „grăunÅ£e” nu face minuni, însă te poate feri de boli. Cerealele integrale întăresc sistemul imunitar al organismului, susÅ£ine un studiu efectuat recent de cercetătorii de la University of Reading (Marea Britanie). SpecialiÅŸtii în domeniu au hrănit zilnic un grup de 31 de adulÅ£i cu un castron de cereale integrale, timp de 6 săptămîni, apoi au analizat conÅ£inutul de bacterii din stomacul fiecărui subiect. Ei au constatat că toÅ£i consumatorii de cereale înregistrau niveluri ridicate de bifidobacteria ÅŸi tactobacilli - bacterii benefice, care contribuie la creÅŸterea imunităţii ÅŸi previn tulburările gastrointestinale. Bacteriile cu pricina se multiplică folosind cerealele integrale drept sursă de energie, spun autorii studiului.

ADEVĂRUL DESPRE VEGETALE

rosii.jpgNu este cazul să renunÅ£i la carnea tocată de vită (nu vorbim aici de sarmale ÅŸi musaca…). Un hamburger obiÅŸnuit e la fel de sănătos precum un burger vegetal, afirmă un studiu realizat de curînd de cercetătorii germani. AceÅŸtia au analizat sistemele cardiovasculare ale unui grup de 24 de adulÅ£i, la 4 ore după ce subiecÅ£ilor li s-au oferit la cină fie hamburgeri clasici, fie în versiunea vegetală - în ambele cazuri, însoÅ£iÅ£i de cartofi prăjiÅ£i ÅŸi o băutură carbogazoa-să. Rezultatul? Ambele meniuri au avut un impact aproape identic asupra stresului oxidativ, funcÅ£iilor vaselor sangvine, ÅŸi altor markeri specifici pentru afecÅ£iunile cardiovasculare, spun specialiÅŸtii. Care e atunci cel mai important factor în alegerea unui burger? Numărul total de calorii.

Bottom